9.10.2020.
ePosterI
Webinar
9:00 – 9:30
Moderator: Dorja Mučnjak
Account does not enabled REST API.
9.10.2020.
9:00 – 9:30
Moderator: Dorja Mučnjak
Account does not enabled REST API.
Antonija Filipeti, Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu
Program Centra za stalno stručno usavršavanje knjižničara u RH (CSSU) temelji se na klasičnim tečajevima, koji podrazumijevaju interakciju među sudionicima. U kontekstu zdravstvene situacije postavilo se pitanje kako osigurati daljnje provođenje trajne izobrazbe. Stoga je u program naknadno uključeno 6 novih webinara te je tijekom „lockdowna“ omogućen pristup dvjema snimkama webinara – u suradnji s predavačicama, koje su bile otvorene i za pitanja polaznika putem e-maila. Zbog objektivnih okolnosti (pandemija, potres) statistički pokazatelji o radu CSSU-a niži su nego prethodnih godina, ali je novim sadržajima i suradnjom s predavačima održan kontinuitet edukacija, što je prvi korak u prilagodbi na nove okolnosti. Ipak, treba uzeti u obzir i potrebu uključivanja novih virtualnih sadržaja.
Dragica Krstić, Gabriela Aleksić, Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu
U posljednje vrijeme sve više jača svijest o važnosti upravljanja rizicima, a predviđanje potencijalnih događaja, učinaka i posljedica s kojima bi se knjižnice mogle suočiti na svim razinama u bližoj i daljoj budućnosti s ciljem pravovremenog poduzimanja mjera u svrhu minimiziranja potencijalnih negativnih utjecaja. Ovaj rad raspravlja o potencijalnim rizicima koji utječu na stanje građe i kvalitetu provedbe mjera zaštite. U radu se ukazuje na ograničenja tradicionalnog pristupa upravljanja rizicima u svrhu sigurnosti i zaštite knjižnične građe za kojeg je karakteristična orijentacija na tehničke rizike i ističe važnost implementacije sveobuhvatnog pristupa upravljanju rizicima, posebice radi uravnoteženja potreba i zahtjeva korisnika s mjerama zaštite građe.
Vedrana Lugić, Tihomir Marojević, Gradska knjižnica i čitaonica Vinkovci
Rad donosi pregled aktivnosti Gradske knjižnice i čitaonice Vinkovci kako bi se osigurale knjižnične usluge za vrijeme COVID-19 krize. Nakon prestanka rada, Knjižnica započinje s uvođenjem novih i modificiranje postojećih usluga. Osnovno sredstvo kojima je osigurana minimalna dostupnost tiskane građe su bile Kućice za knjige. Veliki je naglasak stavljen na on-line usluge pa je Knjižnica koristeći društvene mreže i web stranicu upriličila nekoliko on-line promocija knjiga, kompletan program Noći knjige 2020. godine, koji je predviđen prije krize, je ostvaren zahvaljujući društvenim mrežama. Razvile su se i nove on-line usluge. Sami kraj rada donosi statističke podatke o radu Knjižnice u vrijeme dok je kriza bila na vrhuncu, odnosno dok Knjižnica nije radila s korisnicima.
Organizatori konferencije:
Hrvatsko knjižničarsko društvo
Zagrebačko knjižičarsko društvo
Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu
Organizacijski odbor: Dijana Machala, Andreja Tominac, Miroslav Katić, Monika Batur, Lovela Machala Poplašen, Inja Cahun Kisić, Tamara Runjak.
Programski odbor: Matilda Justinić, Jasmina Kenda, Senka Kušar Bisić, Vikica Semenski, Radovan Vrana
Sve informacije vezano uz pripremu i održavanje izlaganja u virtualnom obliku dostupne su na dijelu mrežne platforme namijenjene izlagačima dostupan uz posebne ovlasti.
Detaljnije informacije o virtualnoj konferenciji priređene za zainteresirane medije mogu se slobodno preuzeti na adresi https://virtualno.hkdrustvo.hr/hkd2020/mediji/.
Virtualna konferencija Knjižnice u doba krize: 45. Skupština Hrvatskog knjižničarskog društva održava se uz potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.
Hrvatsko knjižničarsko društvo
c/o Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu
Hrvatske bratske zajednice 4
10000 Zagreb
Tel./Fax. +385 (0)1
615 93 20
Email: hkd@hkdrustvo.hr